- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Witryna internetowa działa pod adresem 2bratanki.pl i prowadzona jest przez Spółkę DV Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Filarecka 3/LU, 30-110 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieście w Krakowie pod numerem KRS 0000549884, REGON 361136205, NIP 9442248144, adres email: sklep@2bratanki.pl, która jest wyłącznym właścicielem oraz administratorem witryny internetowej.
- Poprzez witrynę internetową Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną Towarów(przede wszystkim win) dla Konsumentów oraz Przedsiębiorców, zbiorczo zwanych także Zamawiającymi, na zasadach określonych w Regulaminie.
- Sprzedawca oświadcza, że posiada ważne zezwolenie detaliczne na sprzedaż napojów alkoholowych zawierających od 4,5 % do 18 % alkoholu przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży wydane przez Prezydenta Miasta Krakowa, o nr I/257/B/215/2019.
- Regulamin określa zasady przeglądania oferty handlowej Sprzedawcy, sprzedaży towarów prezentowanych w witrynie internetowej oraz prawa i obowiązki Zamawiających, a także prawa, obowiązki oraz zakres odpowiedzialności Sprzedawcy jako administratora, podmiotu zarządzającego i prowadzącego witrynę internetową.
- Regulamin jest udostępniony Użytkownikom nieodpłatnie za pośrednictwem strony www.2bratanki.pl w takiej formie, która umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługują się Użytkownicy. Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez Użytkownika poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili.
- Z witryny internetowej mogą korzystać tylko Użytkownicy, którzy ukończyli 18 lat. Użytkownik może korzystać z witryny internetowej wyłącznie po złożeniu oświadczenia o ukończeniu pełnoletniości (18 lat). Złożenie oświadczenia następuje poprzez zaznaczenie odpowiedniego clickboxa. Niezłożenie oświadczenia lub oświadczenie o nieukończeniu pełnoletniości uniemożliwia korzystanie z witryny internetowej.
- Korzystając z witryny internetowej Użytkownik zobowiązuje się do podejmowania wyłącznie działań zgodnych z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami oraz zobowiązuje się do przestrzegania zakazu dostarczania treści bezprawnych, których publikacja na stronie witryny internetowej mogłaby prowadzić do naruszenia prawa lub dóbr osobistych jakichkolwiek osób.
- Każdy Zamawiający może dokonać zamówienia Towaru wyłącznie po uprzednim złożeniu oświadczenia woli o zapoznaniu się i akceptacji Regulaminu.
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż wysyłkową na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz na terenie krajów członkowskich Unii Europejskiej oraz Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym wyszczególnionych w zakładce „Sposoby dostawy”, która stanowi integralną część Regulaminu.
- Ze względu na specyfikę Towarów będących przedmiotem sprzedaży, Sprzedawca ma prawo nie przyjąć zamówienia do realizacji poza terytorium Polski, jeżeli z okoliczności wynika, że z uwagi na znaczną odległość miejsca zamieszkania lub siedziby Zamawiającego istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia lub zepsucia Towaru.
- Kontakt z witryną internetową jest możliwy:
- za pośrednictwem poczty email: sklep@2bratanki.pl,
- telefonicznie, pod numerem: +48 530 22 2020, w godzinach: 10.00 – 19.00 w dni robocze, 10.00 -15.00 w soboty.
- Informacje o Towarach oraz ich ceny zamieszczone w witrynie internetowej stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży towarów w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740,t.j. z dnia 2020.10.08 z późn. zm. – dalej jako Kodeks cywilny) i nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 lub 543 Kodeksu cywilnego, co oznacza między innymi, że Sprzedawca może odmówić zawarcia umowy w szczególnie uzasadnionych przypadkach, zwłaszcza w celu ochrony swoich dóbr lub po uzyskaniu podejrzenia, że zamówienie składane jest przez Użytkownika niepełnoletniego.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca są następujące:
- dostęp do komputera, laptopa, smartfona lub innego urządzenia elektronicznegoz dostępem do sieci Internet;
- dostęp do poczty elektronicznej oraz posiadanie stałego adresu e-mail;
- dostęp do przeglądarki internetowej: Mozilla Firefox w wersji 18.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 11.0 i wyższej, Opera w wersji 14.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 24.0. i wyższej, Safari w wersji 6.0 i wyższej;
- konieczne może być także włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Zamawiający dokonujący zakupów w witrynie internetowej lub rejestrujący indywidualne Konto podają swoje dane osobowe, które Sprzedawca przetwarza na zasadach wskazanych w Polityce prywatności.
- DEFINICJE
- Witryna internetowa -serwis internetowy działający pod adresem 2bratanki.pl, za pośrednictwem której Sprzedawca świadczy usługi sprzedażowe na odległość;
- Sprzedawca – DV Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie, ul. Filarecka 3/LU, 30-110, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000549884, której akta przechowywane są przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieście, REGON: 361136205 NIP: 9442248144, kapitał zakładowy: 5.000,00 zł
- Regulamin – niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną, wydany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344, tekst jednolity z dnia 2020.03.03);
- Towary – rzeczy znajdujące się w ofercie handlowej Sprzedawcy, prezentowane za pośrednictwem witryny internetowej, stanowiące przedmiot rezerwacji/zamówienia, w tym w szczególności napoje alkoholowe zawierające od 4,5 % do 18 % alkoholu (wina);
- Konsument -osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej lub zawodowej w zakresie działalności Sprzedawcy (sprzedaż napojów alkoholowych), składająca rezerwację/zamówienie lub kupująca Towary u Sprzedawcy;
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, składająca rezerwacje/zamówienie lub kupująca Towary u Sprzedawcy, niebędąca Konsumentem;
- Zamawiający – Konsument i Przedsiębiorca;
- Użytkownik – osoba korzystająca z witryny internetowej, chociażby tylko przeglądająca jego zawartość;
- Umowa rezerwacji/zamówienia – umowa w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Zamawiającym na odległość z wykorzystaniem witryny internetowej po złożeniu Zamówienia;
- Rezerwacja/Zamówienie – oświadczenie woli Zamawiającego składane za pomocą formularza Rezerwacji/Zamówienia lub innego środka komunikacji i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą;
- Konto – usługa elektroniczna świadczona przez Sprzedawcę; oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Użytkownika zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Użytkownika oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie internetowym; umożliwia dokonywanie zakupów Towarów, dostęp do historii Zamówień złożonych za pośrednictwem Sklepu, podgląd realizacji Zamówień złożonych, dostęp do danych podanych przy rejestracji z możliwością ich modyfikacji;
- dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od pracy zgodnie z ustawą z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy;
- Polityka prywatności – odrębny dokument dotyczący ochrony danych osobowych stanowiący realizację przez Sprzedawcę art. 13 RODO (obowiązek informacyjny).
- SKŁADANIE REZERWACJI/ZAMÓWIEŃ
- Składając Rezerwację/Zamówienie Zamawiający oświadcza, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.
- Złożenie Rezerwacji/Zamówienia oznacza akceptację przez Zamawiającego niniejszego Regulaminu.
- Sprzedaż Towarów odbywa się w drodze umowy zawieranej na odległość pomiędzy Zamawiającym a Sprzedawcą na podstawie Rezerwacji/Zamówień składanych za pośrednictwem Internetu poprzez specjalny formularz w dowolnej porze i dniu tygodnia, przy czym Zamówienia złożone w dni robocze po godz. 16:00, a w soboty po 12:00, a także w niedziele oraz w święta, będą realizowane w następnym dniu roboczym.
- Sprzedawca dopuszcza możliwość przyjęcia Rezerwacji/Zamówienia także za pośrednictwem telefonu lub e-maila.
- Złożenie przez Zamawiającego Rezerwacji/Zamówienia w witrynie internetowej stanowi ofertę zakupu w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego i składa się z następujących czynności:
- wybrania Towarów spośród prezentowanych na stronach Sklepu internetowego poprzez dodanie ich do koszyka (kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka”);
- wybrania sposobu zapłaty i dostawy;
- zalogowania na Konto bądź podania danych wymaganych do realizacji Rezerwacji/Zamówienia;
- akceptacji Regulaminu;
- potwierdzenia Rezerwacji/Zamówienia (kliknięcie przycisku „zamów z obowiązkiem zapłaty”); dokonanie Rezerwacji/Zamówienia powoduje powstanie po stronie Kupującego obowiązku zapłaty ceny za zamówiony Towar.
- Przed złożeniem przez Zamawiającego Rezerwacji/Zamówienia zostanie wyświetlone podsumowanie zawierające co najmniej następujące informacje:
- zamówione Towary;
- jednostkowa oraz łączna cena zamówionych Towarów, w tym kosztów dostawy oraz ewentualnych dodatkowych kosztów związanych Zamówieniem Towaru przez Zamawiającego.
- dane Zamawiającego,
- adres dostawy;
- wybrany sposób płatności;
- wybrany sposób dostawy;
- numer Rezerwacji/Zamówienia.
- Modyfikowanie elementów Rezerwacji/Zamówienia oraz danych jest możliwe do chwili dokonania Rezerwacji/Zamówienia. Ewentualna późniejsza zmiana danych jest możliwa jedynie poprzez bezpośredni kontakt ze Sprzedawcą drogą elektroniczną lub telefoniczną, do chwili realizacji Rezerwacji/Zamówienia przez Sprzedawcy. Sprzedawca może odmówić dokonania zmiany zamówionego towaru bez podania przyczyny.
- W odpowiedzi na złożoną Rezerwację/Zamówienie Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie jednego dnia roboczego, wysyła wiadomość e-mail na podany przez Zamawiającego adres e-mail w celu:
- potwierdzenia zaakceptowania przez Sprzedawcę Rezerwacji/Zamówienia, co prowadzi do zawarcia Umowy sprzedaży; wiadomość e-mail będzie zawierała podsumowanie informacji na temat Rezerwacji/Zamówienia, albo
- poinformowania o odmowie przyjęcia Rezerwacji/Zamówienia, co oznacza, że do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy stronami nie doszło, albo
- przedstawienia propozycji zmian zamówionych Towarów, zgodnie z punktem 10 poniżej.
- Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Rezerwacji/ Zamówienia do realizacji, które następuje poprzez wysłanie do Zamawiającego wiadomości e-mail. Od tej chwili Sprzedawca zobowiązany jest zrealizować Rezerwację/Zamówienie zgodnie z warunkami Umowy sprzedaży, a Zamawiający zobowiązany jest do zapłaty ceny i odebrania zamówionego Towaru.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przedstawienia propozycji zmian zamówionych Towarów wynikających w szczególności z braku możliwości dostarczenia zamówionego Towaru albo zmian terminów realizacji Rezerwacji/Zamówienia w sytuacji niedostępności Towaru. W tej sytuacji:
- do zawarcia Umowy sprzedaży w zmodyfikowanym kształcie dojdzie w momencie zaakceptowania przez Zamawiającego propozycji zmian, której to akceptacji Zamawiający dokonuje poprzez kliknięcie w link wskazany w wiadomości przedstawiającej propozycje zmian wysłanej przez Sprzedawcę lub potwierdzenie w drodze wiadomości mailowej;
- jeżeli akceptacja propozycji zmian zamówionych Towarów przez Zamawiającego nie nastąpi w ciągu 3 dni roboczych, nie dochodzi do zawarcia Umowy sprzedaży pomiędzy stronami.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy popełnione przez Zamawiającego w formularzu zamówienia lub podczas rejestracji, w wyniku których przesyłka nie dotarła do adresata. W przypadku zwrotu przesyłki do Sprzedawcy z powodu błędnie podanego lub niepełnego adresu doręczenia, odmowy przyjęcia paczki przez adresata lub nieodebrania paczki w określonym terminie, Zamawiający ponosi koszty ewentualnej ponownej wysyłki oraz koszty zwrotu zamówienia.
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów i realizacja Rezerwacji/Zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych Rezerwacji/Zamówień na te Towary, aż do wyczerpania się zapasów.
- W uwagi na sprzedaż za pośrednictwem Sklepu internetowego napojów alkoholowych nie przyjmuje się Zamówień:
- od osób do lat 18;
- na kredyt lub pod zastaw.
- W celu weryfikacji pełnoletniości Zamawiającego Sprzedawca może wymagać podania daty urodzenia w formularzu Rezerwacji/Zamówienia, a w razie wątpliwości Sprzedawca może też poprosić o przesłanie do wglądu skanu dowodu osobistego Zamawiającego, który jest następnie niezwłocznie usuwany.
- Złożenie Rezerwacji/Zamówienia przez Zamawiającego jest równoznaczne ze złożeniem przez niego oświadczenia, że Zamawiający:
- bierze na siebie odpowiedzialność za odbiór zakupionego Towaru przez osobę pełnoletnią;
- nie jest osobą, której zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych;
- nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży.
- Miejscem zawarcia i wykonania Umowy sprzedaży jest punkt sprzedaży Sprzedawcy położony w Krakowie.
- REALIZACJA ZAMÓWIEŃ
- Złożenie Rezerwacji/Zamówienia przez Zamawiającego nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem do realizacji przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji zamówienia np. z powodu braku określonego Towaru lub niemożliwości zrealizowania Rezerwacji/Zamówienia w określonym przez Zamawiającego terminie. W przypadku zamówień opłaconych przez Zamawiającego, a nie przyjętych do realizacji przez Sprzedawcę, Sprzedawca zobowiązuje się do niezwłocznego zwrotu zapłaconej przez Zamawiającego kwoty, najpóźniej w terminie 14 dni od dnia poinformowania Zamawiającego o nie przyjęciu Rezerwacji/Zamówienia do realizacji. Nie dotyczy to Rezerwacji/Zamówień przyjętych do realizacji, czyli takich, dla których została zawarta Umowa sprzedaży.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania ograniczeń dotyczących ilości zamawianych Towarów i wartości Rezerwacji/Zamówień. Zamawiający zostanie poinformowany o takich ewentualnych ograniczeniach przed potwierdzeniem Rezerwacji/Zamówienia przez Sprzedawcę.
- Konsument może zrezygnować z Rezerwacji/Zamówienia zanim zostanie ono przyjęte do realizacji (anulowanie Rezerwacji/Zamówienia). Sprzedawca dopuszcza możliwość anulowania Rezerwacji/Zamówienia przyjętego do realizacji tylko jeśli Rezerwacja/Zamówienie nie zostało jeszcze wysłane i jest na takim etapie realizacji, który umożliwia jego wycofanie.
- Przystąpienie do realizacji Rezerwacji/Zamówienia następuje:
- w przypadku Rezerwacji/Zamówień płatnych przy odbiorze i przelewem – po otrzymaniu potwierdzenia Zamówienia,
- w przypadku Rezerwacji/Zamówień płatnych poprzez system szybkich płatności – po otrzymaniu potwierdzenia pozytywnej autoryzacji z systemu szybkich płatności.
- Po skompletowaniu Zamówienia Sprzedawca wydaje Towar Zamawiającemu w punkcie sprzedaży lub na polecenie Zamawiającego dokonuje wysyłki Zamówienia za pośrednictwem wybranej przez Zamawiającego firmy kurierskiej(przesyłka kurierska).
- DOSTAWA I ODBIÓR
- Czas dostawy skompletowanej Rezerwacji/Zamówienia uzależniony jest od wybranego przez Zamawiającego sposobu i miejsca dostawy. Czas dostawy gwarantowany jest w ograniczonym zakresie przez firmy kurierskie wskazane w zakładce „sposoby dostawy” w regulaminach świadczonych przez nie usług dostępnych na ich stronach internetowych. Szczegóły dotyczące terminów realizacji dostaw dostępne są w zakładce „sposoby dostawy”.
- Aktualne koszty dostawy dostępne są w zakładce „sposoby dostawy” i uzależnione są od wartości Zamówienia oraz sposobu płatności.
- Odbiór lub wysyłka zamówionych Towarów następuje w dni robocze. Godziny dostaw przesyłek określa firma kurierska.
- Firma kurierska podejmuje dwie próby doręczenia przesyłki i w razie nieobecności adresata pozostawia awizo z prośbą o kontakt. Zamówienia wysyłane na adresy firm mogą zostać doręczone do recepcji lub sekretariatu, nie są to doręczenia do rąk własnych.
- Po realizacji Rezerwacji/Zamówienia informacje o przesyłce i czasie jej doręczenia są udostępniane Zamawiającemu na zasadach określonych przez firmy kurierskie.
- Do każdej Rezerwacji/Zamówienia Sprzedawca wystawia paragon fiskalny. Na wyraźne polecenie Zamawiającego zgłoszone przy Rezerwacji/Zamówieniu Sprzedawca wystawia fakturę (w formie dokumentowej dołączona jest do przesyłki).W razie nie zgłoszenia polecenia wystawienia faktury, wystawienie faktury w późniejszym terminie nie jest możliwe.
- Złożenie Rezerwacji/Zamówienia wraz z poleceniem wystawienia faktury jest także równoznaczne z akceptacją otrzymywania faktur i korekt faktur w postaci elektronicznej.
- Odbiór Towarów będących napojami alkoholowymi może być dokonany wyłącznie przez osobę pełnoletnią, której zachowanie nie wskazuje na stan jej nietrzeźwości.
- Przy osobistym odbiorze Towarów w punkcie sprzedaży Sprzedawcy osoba wydająca Towar w imieniu Sprzedawcy, a przy dostawie za pośrednictwem firmy kurierskiej kurier, mają prawo do zweryfikowania wieku i stanu trzeźwości odbierającego, a w razie weryfikacji negatywnej mają prawo odmówić wydania Towaru.
- CENA ZA TOWAR
- Ceny oferowanych Towarów wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny te nie zawierają kosztów wysyłki, które dostępne są w zakładce „Sposoby dostawy”, stanowiącej integralną część niniejszego Regulaminu.
- Ceny przedstawione w witrynie internetowej mają jedynie charakter poglądowy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów, wprowadzania do Sklepu nowych produktów oraz przeprowadzania akcji promocyjnych i udzielania rabatów na Towary.
- Zmiany cen Towarów w witrynie internetowej nie mają wpływu na ceny Towarów w zaakceptowanych Zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków promocji lub wyprzedaży.
- WARUNKI PŁATNOŚCI
- Zamawiający może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary:
- płatność przy odbiorze – należność pobiera w punkcie sprzedaży osoba wydająca Towar w imieniu Sprzedawcy lub kurier;
- płatność kartą lub przelewem on-line – należność pobiera serwis szybkich płatności na zasadach określonych przez podmiot prowadzący serwis, czyli platformę Przelewy 24.
- przelewem bankowym bezpośrednio na rachunek bankowy Sprzedawcy. Nr rachunku bankowego Sprzedawcy w Banku Millenium SA: 22 1160 2202 0000 0002 8350 3763 (w tytule przelewu wpisać należy imię i nazwisko Zamawiającego).
- Do każdej Rezerwacji/ Zamówienia z dostawą na terenie Polski doliczany jest koszt dostawy, wskazany w zakładce „Koszty dostawy”. Do zamówień płatnych przy odbiorze doliczana jest dodatkowa niewielka opłata wskazana w zakładce „Koszty dostawy”.
- Przesyłki zagraniczne mogą być opłacane tylko kartą płatniczą, przelewem on-line lub przelewem tradycyjnym. Sprzedawca nie wysyła przesyłek zagranicznych płatnych przy odbiorze.
- Przed dokonaniem płatności za pośrednictwem serwisu szybkich płatności Zamawiający powinien każdorazowo zapoznać się z regulaminem świadczenia usług przez ten serwis oraz z treścią żądanych przez niego zgód.
- W przypadku wybranych Towarów Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych sposobów dokonania zapłaty za Zamówienie, przy czym Konsument nigdy nie ma obowiązku zapłaty ceny przed otrzymaniem Towaru.
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
- Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (U.2020.287 tekst jednolity z dnia 2020.02.21 r.),Konsument może w terminie 14 dni od daty odebrania przesyłki od Umowy sprzedaży odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów przekraczających najtańszy oferowany przez Sprzedawcę sposób dostarczenia rzeczy.
- Ustawowe prawo odstąpienia, o którym mowa w ustępie 1 powyżej nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli jest on zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej 50,00 zł (słownie: pięćdziesięciu złotych), a także w innych przypadkach określonych w ustawie, w szczególności w których:
- przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- Dla skuteczności odstąpienia od Umowy sprzedaży pismo z oświadczeniem o odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno zostać wysłane na adres Sprzedawcy przed upływem wskazanego powyżej terminu 14 dni od daty odebrania przesyłki z zamówieniem.
- W razie skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży, umowa ta uważana jest za niezawartą, a strony są zobowiązane do zwrotu tego co świadczyły w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument odsyła Sprzedawcy Towar na własny koszt.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument ma obowiązek zwrócić dostarczony Towar w stanie nienaruszonym do siedziby Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do jego odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy sprzedaży. W przypadku, w którym Konsument wysyła wypełnione przez niego oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży wraz z Towarem, termin wynosi 14 dni od dnia doręczenia przesyłki. Zwracany Towar oraz jego opakowanie nie może być otwarty, naruszony, używany lub uszkodzony, poza koniecznym dla sprawdzenia przez Konsumenta zgodności Towaru z Zamówieniem i otwarciem opakowania przesyłki Towaru.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta zwrot ceny następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży. W przypadku braku zwrotu Towaru, Sprzedawca zastrzega sobie prawo zatrzymania ceny sprzedaży do czasu zwrotu Towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami, np. na rachunek bankowy wskazany w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Sprzedawca uprawniony jest do odstąpienia od Umowy sprzedaży w przypadku, w którym została ona zawarta zgodnie z postanowieniami Regulaminu pomimo braku uiszczenia całości ceny przez Zamawiającego, a Sprzedawca nie otrzyma pełnej zapłaty za zamówiony Towar w terminie. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży może zostać złożone w terminie 3 dni roboczych od dnia, w którym upłynął termin zapłaty w drodze wysłania przez Sprzedawcę wiadomości email na adres poczty elektronicznej Zamawiającego.
- W celu skorzystania ze swojego uprawnienia, Konsument może użyć formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży dostępnego w Sklepie internetowym w zakładce „Reklamacje”.
- Odrębne pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy znajduje się w zakładce „Reklamacje”.
- REKLAMACJE
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar wolny od wad. Przedmiotem sprzedaży są Towary nowe, bez wad. W przypadku wystąpienia wad Towarów Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
- Wygląd zewnętrzny Towaru – w szczególności kolory i kształty butelek przedstawione na zdjęciach w Sklepie internetowym mogą w rzeczywistości odbiegać od wydruków lub prezentacji na monitorze komputera. Zamawiający powinien zapoznać się z opisem Towaru, który zamierza zamówić, w szczególności czy odpowiada on jego oczekiwaniom. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Zamawiający może mailowo lub telefonicznie zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o dodatkowe wyjaśnienia dotyczące Towaru.
- Smak zamówionego napoju alkoholowego może różnić się od oczekiwanego przez Zamawiającego. Reklamacjom podlegają Towary obiektywnie wadliwe.
- Zamawiający ma prawo złożenia reklamacji w przypadku wykrycia wady dostarczonego Towaru w ciągu dwóch lat od dnia dostarczenia mu Towaru przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca przestrzega przed umiarkowanym spożywaniem napojów alkoholowych. Sprzedawca nie odpowiada za jakiekolwiek skutki niewłaściwego lub nadmiernego spożycia Towaru stanowiącego napoje alkoholowe.
- Reklamacja dostarczonego Towaru powinna być złożona drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@2bratanki.pl, pisemnie przesyłką pocztową na adres punktu sprzedaży: Kraków, ul. Filarecka 3/LU, 30-110, lub osobiście w punkcie sprzedaży. Reklamacje są rozpatrywane w ciągu 14 dni od daty ich wpłynięcia, za wyjątkiem sytuacji, w której dla oceny zasadności reklamacji konieczne okaże się dostarczenie Towaru do siedziby Sprzedawcy – w takim przypadku termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od daty dostarczenia Towaru przez Zamawiającego.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Towar będzie wymieniony na pełnowartościowy, a jeśli okaże się to niemożliwe– nastąpi zwrot zapłaconej kwoty jak przy odstąpieniu od Umowy sprzedaży.
- Koszty dostarczenia reklamowanego Towaru do siedziby Sprzedawcy ponosi Zamawiający – koszty te będą zwracane Zamawiającemu przez Sprzedawcę wyłącznie w przypadku uwzględnienia reklamacji. Koszty odesłania Towaru przez Sprzedawcę z powrotem do Zamawiającego ponosi Sprzedawca.
- Postanowienia zawarte w ust. 9.1. – 9.4 dotyczą wyłącznie Przedsiębiorców.
- Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru;
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Przedsiębiorcy oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki;
- W razie przesłania Towaru do Przedsiębiorcy za pośrednictwem kuriera Przedsiębiorca obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika i zgłosić zastrzeżenia Sprzedawcy;
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Przedsiębiorcy zostaje wyłączona.
- Pouczenie o możliwości składania reklamacji znajduje się także w zakładce „Reklamacje”.
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży, ma prawo do skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Celem skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Zamawiający będący konsumentem może zwrócić się do instytucji zajmujących się ochroną praw i interesów konsumentów, w szczególności do:
- powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona praw konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Fundacja Konsumentów),
- Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej (WIIH),
- sądów polubownych, w tym stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej.
- Szczegółowy, prowadzony przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów, w tym pomiędzy Konsumentami a Sprzedawcą można znaleźć pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów (dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług) pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami, na szczeblu unijnym (platforma ODR).
- REJESTRACJA KONTA W SKLEPIE INTERNETOWYM
- Rejestracja Konta przez Użytkownika w witrynie internetowej jest dobrowolna i nieodpłatna.
- Umowa o świadczenie elektronicznych usług założenia i prowadzenia indywidualnego Konta zostaje zawarta z chwilą wypełnienia przez Użytkownika formularza rejestracyjnego znajdującego się pod adresem www.2bratanki.pl oraz po zaakceptowaniu Regulaminu i zapoznaniu się z Polityką Prywatności. Potwierdzenie woli założenia indywidualnego Konta następuje poprzez wciśnięcie ikony „Stwórz konto”.
- Przed zarejestrowaniem indywidualnego Konta w witrynie internetowej, Użytkownik powinien zapoznać się dokładnie z treścią niniejszego Regulaminu.
- Po zarejestrowaniu indywidualnego Konta, Użytkownik może zalogować się do witryny internetowej podając wskazany podczas rejestracji adres poczty elektronicznej oraz hasło. Jeżeli Użytkownik nie pamięta hasła może skorzystać z opcji przypomnienia hasła.
- Usługa elektroniczna prowadzenia Konta świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Użytkownik ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta).
- Reklamacje związane ze świadczeniem usługi konta oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem witryny internetowej (z wyłączeniem procedury reklamacji Towaru, która została wskazana w pkt IX Regulaminu) Użytkownik może składać na adres e-mail Sprzedawcy: sklep@2bratanki.pl, pisemnie przesyłką pocztową na adres punktu sprzedaży: Kraków, ul. Filarecka 3/LU,30-110 lub osobiście w punkcie sprzedaży. Użytkownik w opisie reklamacji powinien podać: 1) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i data wystąpienia nieprawidłowości; 2) żądania Użytkownika; 3) dane kontaktowe składającego reklamację. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Sprzedawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od dnia jej złożenia.
- Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi prowadzenia Konta z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia w przypadku naruszenia zasad, o których mowa w pkt I ust. 7 powyżej.
- ZMIANY REGULAMINU
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej zmiany niniejszego Regulaminu.
- Do złożenia Zamówienia wymagane jest zapoznanie się i akceptacja aktualnie obowiązującego Regulaminu, którego tekst jednolity udostępniony jest w Sklepie internetowym.
- W przypadku dokonania zmiany niniejszego Regulaminu wszystkie Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany Regulaminu będą realizowane zgodnie z Regulaminem w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia Zamówienia.
- DANE OSOBOWE ORAZ PLIKI TYPU „COOKIES”
- Administratorem danych osobowych udostępnianych przez Użytkowników, w tym Zamawiających jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Użytkowników i Zamawiających przetwarzane są przede wszystkim na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (EU)2016/679w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę, w tym m.in. w zakresie okresu oraz podstaw przetwarzania, praw osób, których dane dotyczą, a także możliwych odbiorców danych, zawiera zakładka „Polityka prywatności” zamieszczona w Sklepie internetowym.
- W celu dostosowania treści i usług do indywidualnych potrzeb i zainteresowań Użytkowników witryny, używane są tzw. cookies (ciasteczka), tj. informacje zapisywane przez serwer na komputerze lub innym środku elektronicznym Użytkownika, które to informacje serwer może odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego komputera lub środka. Informujemy, że Użytkownik może w każdej chwili wyłączyć w swojej przeglądarce opcję obsługi cookies, co jednak może spowodować utrudnienia w korzystaniu z usług witryny internetowej, w tym wpływać na możliwość złożenia Zamówienia.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sprzedawca nie odpowiada za szkody wyrządzone w wyniku udostępnienia przez Zamawiającego osobom trzecim danych, haseł, dostępów do podanego konta email, loginów, linków do śledzenia losów Zamówienia oraz innych danych niepublicznych przekazanych w celu realizacji Zamówienia lub też jeżeli osoba trzecia weszła w posiadanie tych danych niezgodnie z prawem (kradzież danych osobowych, włamania do systemów informatycznych, włamania na konta pocztowe). Jednocześnie Sprzedawca zobowiązuje się do starannego przechowywania i zabezpieczania danych osobowych oraz nieudostępniania tych danych osobom trzecim bez zgody Zamawiającego.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta.
- Wszelkie prawa do witryny internetowej Sprzedawcy jako całości oraz poszczególnych elementów prezentowanych na stronie internetowej 2bratanki.pl, w tym prawa oznaczeń Towarów, przysługują odpowiednio Sprzedawcy bądź osobom trzecim. Z zastrzeżeniem uregulowania dozwolonego użytku, ich wykorzystywanie bez zgody Sprzedawcy lub uprawnionych osób trzecich jest zabronione.
- W przypadku sporów między Sprzedawcą a Przedsiębiorcą, sądem właściwym miejscowo do ich rozpatrywania będzie sąd miejsca siedziby Sprzedawcy w Krakowie.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie począwszy od dnia 01.10.2022.